YETERLİLİKLER
Psikoloji1-Bilimsel araştırma ve mesleki faaliyetler dahilinde etik ilke ve değerleri kazanmak.2-Bilimsel bir araştırma raporu yazıp sunabilmek.3-Bilimsel düşünce anlayışına sahip olmak4-Gelişimi yaşam boyu anlayışıyla ve bu süreçlerin karşılıklı etkileşimlerini göz önüne alarak açıklamak.5-İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak değerlendirmek.6-Psikoloji alanındaki güncel araştırmalar ve uygulamaları takip etmek ve sorunlar ile ilgili duyarlılığa sahip olmak.7-Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilmek ve alanda kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olmak.8-Psikolojinin alt alanlarında bir araştırma sorusu/hipotez üretebilmek, uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırma tasarlayıp, yürütebilmek.9-Psikolojinin alt alanlarını ve her bir alt alanın çalışma konusunu ve yöntemlerini bilmek.10-Temel düzey görüşme becerilerine sahip olmak.11-Uygun istatistik teknikleri ile bir araştırmanın verilerini analiz edebilmek, yorumlamak ve raporlayabilmek.

TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi

TYYÇ; Sosyal ve Davranış Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)
6. Düzey (Lisans Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
6
LİSANS
_____
EQF-LLL:
6. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
1- Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. 
2- Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrayabilme, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. 
3- İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. 
4- Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. 
5- Sosyal Araştırma ve Planlama bilgisine sahiptir. 
6- İleri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. 
1- Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. 
2- Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. 
3- Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. 
4- Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. 
5- Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. 
1- Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir. 
2- Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. 
3- Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. 
4- Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. 
5- Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. 
1- Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden - sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. 
2- Neyi nasıl öğreneceğini bilir. 
3- Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. 
4- Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyede olduğunu gösterir. 
5- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. 
6- Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. 
7- Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. 
1- Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. 
2- Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirir ve uygulama yetkinliğine sahiptir. 
3- İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. 
4- Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. 
5- Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. 
6- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 
7- Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 
1- Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. 
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 
3- Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. 
4- Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibidir. 
 



TYYÇ; Sosyal ve Davranış Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı)
6. Düzey (Lisans Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
6
LİSANS
_____
EQF-LLL:
6. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey